NADVOŽNjAKU kod Zelene pijace u Smederevu, preko kojeg svakodnevno prođe na stotine automobila i kamiona – sudeći po stručnim analizama – ističe rok trajanja.

СМЕДЕРЕВСКА ГАЗЕЛА, ЗБОГ НЕОДРЖАВАЊА, ВИШЕ НЕ МОЖЕ ДА СЕ РЕКОНСТРУИШЕ Рђа једе надвожњак

Foto: N. Živanović

Zbog drastičnih oštećenja, rekonstrukcija nije moguća, a uz zabranu teretnog saobraćaja, prelaz lakim vozilima, sugerisao je Institut za materijale i konstrukcije Građevinskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, treba svesti na minimum i to najduže godinu dana.

Vibracije

SUDEĆI po dokumentaciji, nadvožnjak se uopšte ne nalazi u Katastru nepokretnosti, a za dobijanje dozvole neophodne pri rekonstrukciji potrebno je da objekat bude legalizovan, odnosno ozakonjen.

U međuvremenu, vozači se žale na neprijatne vibracije konstrukcije nadvožnjaka, koje se osećaju i pri prelasku lakih putničkih vozila. Građevinci tumače da one ukazuju na probleme sa dinamičkim svojstvima konstrukcije, koje su uočene još u Izveštaju o ispitivanju nadvožnjaka Instituta “Kirilo Savić”, 2001.

A, spisak oštećenja nadvožnjaka starog gotovo pola veka je poduži. U izveštaju Instituta koji nam je dostavljen iz Gradske uprave, pored ostalog, navodi se da su gotovo svi elementi, u većoj ili manjoj meri, zahvaćeni površinskom, ali i dubinskom korozijom. Nosivost i stabilnost značajno su umanjene u odnosu na projekat, što je danak dugogodišnjem neodržavanju i nesprovođenju mera sanacije, odnosno rekonstrukcije koje su predviđene tehničkom dokumentacijom iz 2004. i 2021. Osim delimičnih radova 2003, ostale naložene mere do danas nisu realizovane…

Stručnjaci tvrde da je izrada nove konstrukcije nadvožnjaka jedino tehnički ispravno i ekonomski opravdano rešenje, a predložena je i hitna demontaža ograde i svih stubova javne rasvete, jer su skloni padu.

– Zbog svega ovoga, doneta je odluka da se zameni ograda na nadvožnjaku. Od 26. marta na snazi je zabrana kretanja za pešake, dok se saobraćaj motornih vozila odvija u skladu sa novim ograničenjima – kaže gradonačelnica Smedereva, Jasmina Vojinović.

Međutim, ne poštuju ni svi pešaci ovu zabranu, a što još je opasnije što ovaj prelaz i dalje koriste i teretnjaci, često i znatno teži od propisane 3,5 tone nosivosti.